22.11.2022
Kommunale saker

Oppdal Hytteforening har engasjert advokat i fortettingsaken i Stavåløkkja Østre

Hva skal til for at Oppdal kommune avslår en søknad om fortetting i eksisterende hyttefelt? Etter å ha observert Oppdal kommunes saksbehandlingsprosess i fortettingssaken i Stavåløkkja Østre finner vi det relevant å stille det spørsmålet.

Vi mener et vedtak må være fundert på et solid beslutningsgrunnlag der det ikke foreligger tvil. Oppdal Hytteforening mener at det i denne saken foreligger klare saksbehandlingsfeil og innholdsmessige feil. Vi har derfor valgt å engasjere advokat i denne klagesaken. Dette av hensyn til våre medlemmer -  både i denne saken og eventuelle framtidige fortettingssaker.

På vegne av våre medlemmer er vi bekymret for hvordan fritidsinbyggernes og naturens interesser blir ivaretatt. Oppdal Hytteforening har derfor valgt å klage på kommunestyrets vedtak fra 6. oktober 2022.

Her vår klage til informasjon, detaljert med vår advokats vurderinger av både saksbehandlingsfeil og innholdsmessige feil:

Supplering til klage fra advokatfirmaet Økland & Co.

24.11.2022
Fritidsinnbyggere får nå mulighet til å påvirke fremtidens Oppdal!

Oppdal har startet arbeidet med ny besøksstrategi og Oppdal Hytteforening deltar i arbeidet.

22.11.2022

09..11.2022
Hvorfor dra på hytta, når vi har et bedre vintertilbud hjemme?

Oppdal taper millioner på krangling og dårlig samhandling, mener Oppdal Hytteforening som krever et forutsigbart vintertilbud - som Trondheim kommune gir.