Om Oppdal Hytteforening

Sammen er vi sterke. Oppdal kommune er en av de største hyttekommunene nord for Dovre med rundt 4000 hytter. Likefullt har vi som hytteeierne liten eller ingen innflytelse på rammebetingelsene fra kommunen. Oppdal Hytteforening er en felles kanal og en sterk røst mot kommune og politikere. Vi snakker fritidsinnbyggernes sak!

Formål
Formålet til Oppdal Hytteforening (OHF) er å skape det gode hyttelivet, bidra til et forutsigbart og velutviklet fritidstilbud, god folkehelse og bevaring av hyttefreden. OHF skal være en aktiv part i forhold til kommunen og politikerne. Vi skal snakke hytteeiernes sak, være en pressgruppe og en viktig ressurs for fritidsinnbyggerne i Oppdal. For å klare dette, må vi være mange sammen.

Fritidsinnbyggerne bidrar til bygdas vekst og velferd i alle næringer og har blitt avhengig av hyttefolket! Vi skal ikke lenger være Oppdal kommune sin melkeku.
Historie
Eiendomsskatten og 400% økning i slamavgiften var den utløsende faktoren til etableringen av Oppdal Hytteforum (nå Oppdal Hytteforening). OHF hadde et klart mandat i å samle hytteeierne og hytteveilag med formålet om å jobbe for hyttefolket interesser.

Etableringen startet med et innlegg i Adressa og to lokalaviser, forfattet av Per Birger Sagør, hvor vi fikk en massiv støtte både fra fritids- og lokalbefolkningen. Trussel om handelsboikott som et virkemiddel dersom skatten ble innført, og at vi vurderte å fase ut septikken til andre kommuner vakte betydelig oppsikt. OHF deltok aktivt i kommunestyremøter og hyttefolket fikk markert seg.

Avisutspillene var den utløsende faktoren som satte i gang den organiserte virksomheten og samhandlingen med Oppdal kommune, med daværende ordfører Ola Røtvei (AP).
OHF i media
Er allemannsretten i Oppdal truet? 18. desember 2023
Ski-Oppdal må profesjonaliseres, utvikles og tilpasses fremtidens klima, krav og behov, 15. mars 2023
Hør Vibece Larsen på radio E6 om utfordringene med den nye fritidsboligundersøkelsen til Oppdal kommune, 22. februar 2023

Hvilken innsikt vil Oppdal kommune egentlig få av fritidsboligundersøkelsen? 22. februar 2023

Hvorfor ikke leve opp til visjonen «Det gode liv i ei attraktiv fjellbygd»? 12. februar 2023

Nytt år og nye muligheter for å ivareta fritidsbefolkningen, 13. januar 2023
Ber folk i fjellhyttene ta hensyn til dyrene: – Dropp fyrverkeriet. Tenn heller en varde, 3. januar 2022
Samler inn penger til advokat for skiløype: - Vi gir oss ikke, 12. januar 2022
Har mistet tilliten til at alle vil følge vedtakene, 19. januar 2022
Tar du utfordringen, ordfører? 19. februar 2022
– Arbeider ikke for noen part i løypestriden, 30. mars 2022
Slutt med klattvis fortetting, 2. oktober 2022
Sju spørsmål til kommunen om naturinngrepet i Gjevilvassdalen, 22. september 2022
Hvorfor dra på hytta, når vi har et bedre vintertilbud hjemme? 08. november 2022
Dette ønsker fritidsinnbyggerne seg til jul, 13. desember 2022
På tide at kommunen tar vare på hyttefolket, 17. juni 2021
En skandale om politikerne setter seg i baksetet, 21. juni 2021
Hytteinnbyggerne kaster seg inn i kampen for veiløypa, 1. desember 2021
Hør Eivind Alstad på radio E6 fortelle om OHF sitt viktige arbeid, 1. desember 2021
Krever svar på forvirring rundt brøyting i Gjevilvassdalen, 13. desember 2021
Hytteeierforeningen – Blir vi ikke tatt på alvor?, 15. desember 2021

Styret

Leder og IKT-ansvarlig
vibece.larsen@oppdalhytteforening.no982 22 777
Hytte i Øvre Klettstølen
Nestleder og mediaansvarlig
eivind.alstad@oppdalhytteforening.no909 73 372
Hytte i Kvamslia
Kommunikasjonsansvarlig
therese.mjoen@oppdalhytteforening.no928 06 580
Hytte ved Grøtbekken inne i Gjevilvassdalen
Økonomiansvarlig, innmelding og medlemsregister
jan.roar.pleym@oppdalhytteforening.no930 41 632
Hytte i Øvre Ljøslia
Kommunikasjon, oppfølging av medlemmer og medlemsfordeler
halvor.levang@oppdalhytteforening.no924 12 090
Hytte i Gjevilvassdalen
Oppfølging mot Oppdal kommune
marianne.rolvsjord@oppdalhytteforening.no478 33 440
Hytte i Gjevilvassdalen
Sekretær
tore.gujord@oppdalhytteforening.no917 82 036
Hytte i Munkvollhovden

Bli medlem

Oppdal Hytteforening skal være en aktiv part i forhold til kommunen og politikerne. Vi skal snakke hytteeiernes sak, være en pressgruppe og en viktig ressurs for fritidsinnbyggerne i Oppdal. For å klare dette, må vi være mange sammen!

Fyll ut det digitale skjemaet slik at vi kan besvare deg fortest mulig

Takk! Meldingen din har blitt sendt
Ups! Noe gikk galt, vennligst prøv igjen..